Wydarzenia szkolne
dodatkowe informacje
Stowarzyszenie Absolwentów i Przyjaciół „Wejhera” zostało stworzone z myślą o Nas - absolwentach szkoły oraz dla każdego, kto zechce zostać naszym przyjacielem. Naszym celem jest stworzenie organizacji, w której każdy odnajdzie coś dla siebie - oferujemy nie tylko spotkania i zjazdy absolwentów, ale możliwości spotkania wielu interesujących ludzi i tworzenia historii naszej "samochodówki".

Stowarzyszenie Wejhera działa już kilka lat. Ten czas, to wspólne działanie wszystkich, którym samochodówka jest bliska.

Zapraszamy wszystkich chętnych do współpracy. Jednocześnie przypominamy, że wstąpienie w nasze szeregi jest proste. Wypełnienie deklaracji, wpłata składki członkowskiej oraz zadeklarowanie chęci działania.

W zakładce "O Stowarzyszeniu" znajduje się deklaracja członkowska, którą po wypełnieniu i wpłaceniu składki należy przesłać na adres stowarzyszenia lub dostarczyć do szkoły.

ZAPRASZAMY

Wycieczka do Włoch

Nasza wycieczka rozpoczęła się bardzo wcześnie w nocy (3:40) w sobotę 15 czerwca 2013 r. Czterdziestoczteroosobowa ekipa stawiła się na miejscu na czas. Autokar był wypełniony po brzegi bagażami, i nie było ani jednego wolnego miejsca siedzącego. Rozpoczęliśmy naszą długą podróż o godzinie 4:15, machając na pożegnanie rodzicom i szkole.
W drodze zwiedziliśmy Wiedeń nocą. Zatrzymaliśmy się w centrum miasta i przeszliśmy pieszo przez obiekty pałacu Hofburg. Mieliśmy także okazje zobaczyć wykopaliska z czasów starożytnego Rzymu, które odsłonięte są na placu św. Michała, na którym jednocześnie znajduje się wejście główne do pałacu. Przeszliśmy uliczkami między starodawnymi kamienicami do Katedry Świętego Szczepana Męczennika (niem. Stephansdom).

1 dzień
Północne Włochy przywitały nas od razu piękną pogodą. Nie chcąc wspominać trudów ponad 30 godzinnej podróży, wszyscy zakwaterowali się w swoich przyczepach oraz czym prędzej udali się pod prysznice i na basen. Była to niewątpliwie nagroda za taką wycieńczającą wyprawę. Sprawy organizacyjne i zaznajomienie z obsługą przyczepy zajęło większość cześć wieczoru. Większość z nas nie pamiętała ostatniej rozmowy przed snem. Wszyscy byli zmęczeni.

2 dzień
Tego dnia zaplanowany został najsmaczniejszy kąsek wycieczki – Wenecja. Wyjazd o 8:00 rano pozwolił nam na dość sprawne dostanie się do miasta. Dojazd na wyspę dziedzictwa UNESCO jest już sam w sobie przygodą. Jadąc długim mostem nad rozlewiskami można zaobserwować rybaków w łódeczkach, jak rozstawiają sieci albo jak brodzą w woderach i wyszukują w mule owoce morza. Odetchnieniem w upale okazał się krótki rejs statkiem na wyspę przez Canal Grande (włos. Wielki Kanał). Przez oszklone szyby tramwaju wodnego podziwialiśmy zabytki jakby unoszące się na wodzie. Pierwszym punktem tego dnia była Bazylika Św. Marka, do której aby się dostać trzeba było czekać około 20 min w kolejce. Po odwiedzeniu bazyliki przeszliśmy uliczkami Wenecji i jej urokliwymi mostami. Widzieliśmy precyzję sterowania gondolami przez gondolierów oraz podziwialiśmy gotycko – wenecką architekturę miasta. Spacer mostami, ciasnymi uliczkami przepełnionymi wystawami najlepszych Włoskich projektantów oraz patia ze schowanymi wewnątrz małymi winnicami, to wszystko buduje swoisty klimat miasta.
Późne popołudnie oraz wieczór spędziliśmy w Chioggi. Miasteczko Chioggia zwane jest małą Wenecją. Jest ona odpowiednikiem swojej poprzedniczki, jednak, co ciekawe jest starsza i uważana za pierwowzór. Z lotu ptaka oba miasta przypominają kształtem rybę. To spokojne miasteczko ma zupełnie inny charakter. Tam jakby się czas zatrzymał, w porównaniu z Wenecją, która tętni życiem.

Wycieczka - Włochy Wycieczka - Włochy Wycieczka - Włochy Wycieczka - Włochy

3 dzień
Park rozrywki „Gardaland” okazał się doskonałą rozrywką i odpoczynkiem dla uczniów po wyczerpującym roku szkolnym. Jako trzecie, co do wielkości w Europie wesołe miasteczko jest zaplanowane doskonale. Zawiera strefy zabawy dla tych najmłodszych jak i dla najstarszych. Oczywiście uczestnicy oblegali kolejki górskie, które dostarczały im największą dawkę adrenaliny. Idąc przez park można było zauważyć przeplatające się światy od doliny Amazonki po statki kosmiczne. Piraci, Sid z „Epoki Lodowcowej” bawili przechodniów. Spędziliśmy tam czas do 18 po południu, a niektórym było jeszcze mało

Po dwu godzinnej drodze powrotnej, wieczór nastał nam w Weronie - mieście Romea i Julii. Werona to bogate, wykwintne i zadbane miasto. Spacerując wśród luksusowych butików, drogich restauracji, czuliśmy zapachy perfum i natrafialiśmy na przechodniów, który wyglądali, jak wracający modele z wybiegu. Zatrzymaliśmy się na placu dei Signori z pomnikiem Dantego, gdzie odszukaliśmy „usta”, które służyły niegdyś Włochom jako skrzynki na donosy. Z Placu udajemy się na via Cepello, gdzie pod numerem 23 mieści się Casa Di Julietta, czyli Dom Julii z jej słynnym balkonem. W zasadzie to kamienica i balkon, jakich wiele we Włoszech, a budynek ten został wzniesiony w XX wieku.

Wycieczka - Włochy Wycieczka - Włochy Wycieczka - Włochy Wycieczka - Włochy Wycieczka - Włochy Wycieczka - Włochy Wycieczka - Włochy Wycieczka - Włochy

4 dzień
Tego dnia odpoczywaliśmy na mieniącej się plaży i zażywaliśmy kąpieli w chłodnej wodzie basenów. Większość przyczep pokusiła się na przyrządzenie samemu posiłków, oczywiście wszystko z akcentem włoskiej kuchni. Przeważało spaghetii bolognese, a tym, którym się nie za bardzo chciało poszli na włoską pizzę. W związku z wysokimi temperaturami za dnia, zajęcia programowe odbyły się dopiero po 17:00. Dotyczyły one konkursu na nazwę i piosenkę przyczepową. Rywalizacja była bardzo wyrównana, ale śmiechu i radości cała masa. Rozbawieni uczestnicy szybko przygotowali się do dyskoteki, która odbyła się w lokalu kampingowym „Sky light”. Młodzież nie bawiła się za długo, bo trzeba było następnego dnia rano wstać.

5 dzień
Nie mogło na naszym wyjeździe zabraknąć akcentu samochodowego. Dlatego jak to przystało i jest w tradycji „samochodówki” wycieczka zatoczyła swoje koło w muzeum Lamborghini! Zarówno męska, jak i żeńska cześć uczestników była zachwycona odwiedzeniem tego miejsca. Piękne samochody, z różnych epok zdobiły wnętrze przeszklonego budynku. Każdy z nas rozmarzył się nad kwestią posiadania takiego „cacka”. Szybkie pamiątkowe zdjęcie z jednym lub wieloma modelami i już zniesmaczeni faktem, że w muzeum odeszli od jazd próbnych z powodu pewnego wypadku, ruszyliśmy w kierunku Modeny.

Wycieczka - Włochy Wycieczka - Włochy Wycieczka - Włochy Wycieczka - Włochy

Modena to dość młode historycznie miasto w porównaniu z poprzednimi, które zwiedziliśmy. Największe zabytki mieszczą się na placu głównym miasta „Piazza Grande”. Tam znajduje się uważany za najpiękniejsza w europie romańska katedra, Duomo, wraz z przylegającą do niej dzwonnicom. Dzięki rodowi Ducalów, powstał tam pałac Ducale, w którym obecnie znajduje się siedziba akademii wojskowej i turyści niestety nie mają tam wstępu. Modena słynie jeszcze z pewnej wybitnej postaci, mianowicie śpiewaka operowego Pavarottiego, którego tenorowy głos zna cały świat.

6 dzień
Ostatnie dni naszego pobytu w kampingu „Rosa Pineta” zakończyły się występami malowania tematycznego ciała i podsumowaniem konkursu na najlepszą przyczepę. W celach rozwinięcia umiejętności językowych każda przyczepa miała zaprezentować scenkę związaną z wizytą w restauracji, u doktora i w recepcji w języku angielskim i niemieckim. Po czym otrzymali kredki i mieli pomalować się i przebrać tematycznie do nazwy przyczepy. Czteroosobowe jury przyznawało punkty za występy w skali od 1 do 4.
Gdy temperatura nieco spadła, dla chętnych odbył się turniej siatkówki plażowej, który cieszył się dużym zainteresowaniem pozostałych plażowiczów. O godzinie 17:00 zostały ogłoszone wyniki konkursów. Z niecierpliwością młodzież wyczekiwała werdyktu, bo nagrodą była pyszna włoska pizza. Pierwsze miejsce bezkonkurencyjnie zdobyło plemię „Dzikiej stokrotki”, drugie „Smerfetki”, a trzecie „Męskie Foczki”. Po podsumowaniu i przyjęciu gratulacji cała grupa udała się na obiadokolację do restauracji. Po posiłku udaliśmy się spacerem do miejscowego miasteczka Rosolina Mare, aby pokupować pamiątki na tamtejszym targowisku. Po tak emocjonującym dniu nie mogło zabraknąć zabawy i tańców, które już tradycyjnie miały miejsce w klubie „Sky light”. Zabawa trwała do drugiej w nocy, każdy chciał, aby przedłużyć pobyt, bo następnego dnia już wyjeżdżaliśmy.

To były piękne dni.

Wycieczka - Włochy
Stowarzyszenie Absolwentów i Przyjaciół Zespołu Szkół Samochodowych i Ponadgimnazjalnych nr 4
im. Jakuba Wejhera w Wejherowie, ul. Sobieskiego 344, tel. 58-672-24-15, e-mail: stowarzyszenie-wejhera@wp.pl
www.stowarzyszenie-wejhera.pl; www.stowarzyszenie-wejhera.pl; Copyright by www.szablonszkolny.d4u.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.