Wydarzenia szkolne
dodatkowe informacje
Stowarzyszenie Absolwentów i Przyjaciół „Wejhera” zostało stworzone z myślą o absolwentach szkoły, obecnych i dawnych pracownikach oraz dla każdego, kto zechce zostać naszym przyjacielem. Celem stowarzyszenia jest tworzenie nowoczesnej historii naszej "samochodówki". Chcemy – czerpiąc z wieloletniej przeszłości, stworzyć lepszą przyszłość.

Stowarzyszenie Wejhera działa już kilka lat, w ciągu których nie tylko zorganizowaliśmy spotkania dawno niewidzianych kolegów bądź współpracowników, ale przede wszystkim poprzez doświadczenie, entuzjazm, a także możliwości materialne, wspieraliśmy obecny system edukacyjny. Systematycznie, poprzez organizację lub finansowanie dodatkowych kursów i szkoleń motywujemy młodzież do osiągania lepszych wyników w nauczaniu. Wspieramy szkolenie zawodowe. Jednocześnie ciągle dbamy o budowanie dobrej atmosfery w szkole i kultywowanie tradycji.

Zapraszamy wszystkich chętnych do współpracy. Jednocześnie przypominamy, że wstąpienie w nasze szeregi jest proste. W zakładce "O Stowarzyszeniu" znajduje się deklaracja członkowska, którą po wypełnieniu i wpłaceniu składki należy przesłać na adres stowarzyszenia lub dostarczyć do szkoły

ZAPRASZAMY

Piękna pogoda, budzący się do życia las, zbliżająca się matura...., czyli czas na wiosenny dzień turystyki. Dzisiaj (środa 29.04.2015 r.) pojechaliśmy szlakiem dworów i pałaców północnych Kaszub, popłynęliśmy Redą do Redy, poszliśmy do mechowskich jaskiń i pojechaliśmy nieziemskim autokarem do Sławnego Grodu. Relacje poszczególnych grup opowiedzą Wam o naszych przygodach i zachęcą do aktywności.

Grupa rowerowa
W sile 10 rowerów ruszyliśmy na Wiosenny Dzień Turystyki. Tym razem na północ szlakiem Wejherowskiego Towarzystwa Cyklistów, który przed laty wraz z kolegami z WTC i uczniami "Gimbola" miałem przyjemność znakować. Zaczęło się dobrze - od przebitej dętki jednego z uczestników na dojeździe do szkoły. Trochę to opóźniło nasz start i pozwoliło nam nieco zmarznąć, ale w końcu ruszyliśmy. Puszcza Darżlubska mocno po ostatnich opadach nasiąknięta stawiała nam nieco większy niż zwykle opór toczenia. Wiaterek rześki północno-zachodni też był odczuwalny. Na szczęście dziś nie padało. Ekipa zebrała się naprawdę zdolna do długich wycieczek. 6 nowych uczestników i muszę przyznać byli twardzi. Śmiało mogę stwierdzić: "z Wami na każdą wyprawę można ruszyć". No może z wyjątkiem Daniela. Za dużo "gum" łapie. Chyba, że wymieni opony.
Bez przygód dotarliśmy do Rezerwatu Przyrody Darżlubskie Buki. Tam mały wykład o zróżnicowaniu lasu na różnych glebach w przeszłości i dziś. Z rezerwatu do Mechowa jeden krok i już oglądamy sobie piękny szachulcowy kościółek. Z tego to kościółka ruszały pierwsze kaszubskie pielgrzymki na Jasną Górę zapoczątkowane przez tamtejszego proboszcza Zygmunta Trella w roku 1982. Jutro odbędzie się tam msza w jego intencji. Jechał dzisiaj z nami jeden uczestnik takiej pielgrzymki, to wiem! Groty Mechowskie niewątpliwie piękne, nie za wysokie, zostały obmiecione przez bujne fryzury niektórych uczestników, bo kasków nie mieli.
Jedziemy dalej do Starzyńskiego Dworu zaglądając do kaplicy grobowej rodu von Grass i podziwiając to co pozostało po wspaniałym folwarku cysterskim. W dalszą drogę ruszamy obok pomnika zmęczonego żołnierza armii czerwonej po torowisku linii Krokowa - Swarzewo. Linia już nieczynna, tory zdemontowano i wylano wąski asfalt na potrzeby drogi dla rowerów. Wykorzystując wiatr jechaliśmy momentami dosłownie bez pedałowania aż do Swarzewa. Wzdłuż zatoki jechało się bardzo przyjemnie. Przymusowy postój (znowu guma) mieliśmy na parkingu przy ujściu Płutnicy. Przez Puck przejechaliśmy, zatrzymując się przy pomniku gen. Andersa, podziwiając tych, co w taki wiatr na "żagle" się wybrali. Wzdłuż zatoki (ładny park tam robią, na prawo od mola z szeroką plażą) dojechaliśmy do Osady Łowców Fok i dalej do przepięknego pałacu z połowy XIX wieku, zbudowanego dla Fryderyka Eugena von Below. I od tego miejsca robi się ciężko. Chowaliśmy te nasze dzielne dziewczyny, jak mogliśmy przed silnym wiatrem. Wiatr nie powiem - zmęczył nas wszystkich.
Dotarliśmy do Celbowa oglądając dawny majątek ziemski Rodenackerów, za którym szukaliśmy "kamiennego stołu" niewiadomego pochodzenia. Znaleźliśmy! Jest ogromny!
Ostatnim punktem naszego programu była nowo postawiona osada wczesnośredniowieczna w Sławutowie, gdzie przy miłej obsłudze poznaliśmy ówczesny sposób życia i pracy Słowian. Na naszych oczach ulepiony został gliniany garnuszek, tkane było sukno lniane, toczony był kawałek drzewa i na ognisku upieczony został podpłomyk. Z czasem może to być naprawdę fajne miejsce do odwiedzenia z rodzinką. Z czasem, bo otwarcie było zaledwie tydzień temu i pewnie nie wszystko jeszcze jest ukończone. Tam spotkaliśmy również naszą silną grupę pieszą, z którą wspólnie rozpaliliśmy ognisko i zjedliśmy pyszne kiełbaski. Dzięki!
Wycieczka moim zdaniem udana, trasa i tematyka mocno zróżnicowana. Łącznie wyszło równe 70 km w tempie 15km/h. Gratuluję!!!
Pozdrower.

Dzień turystyki - grupa rowerowa Dzień turystyki - grupa rowerowa Dzień turystyki - grupa rowerowa Dzień turystyki - grupa rowerowa Dzień turystyki - grupa rowerowa Dzień turystyki - grupa rowerowa Dzień turystyki - grupa rowerowa Dzień turystyki - grupa rowerowa Dzień turystyki - grupa rowerowa Dzień turystyki - grupa rowerowa Dzień turystyki - grupa rowerowa Dzień turystyki - grupa rowerowa Dzień turystyki - grupa rowerowa Dzień turystyki - grupa rowerowa Dzień turystyki - grupa rowerowa Dzień turystyki - grupa rowerowa Dzień turystyki - grupa rowerowa Dzień turystyki - grupa rowerowa Dzień turystyki - grupa rowerowa Dzień turystyki - grupa rowerowa Dzień turystyki - grupa rowerowa Dzień turystyki - grupa rowerowa Dzień turystyki - grupa rowerowa Dzień turystyki - grupa rowerowa Dzień turystyki - grupa rowerowa Dzień turystyki - grupa rowerowa Dzień turystyki - grupa rowerowa Dzień turystyki - grupa rowerowa Dzień turystyki - grupa rowerowa Dzień turystyki - grupa rowerowa Dzień turystyki - grupa rowerowa Dzień turystyki - grupa rowerowa

Zobacz zapis śladu GPS trasy rowerowej

Grupa piesza
Dnia 29 kwietnia 2015 r. z okazji obchodów Międzynarodowego Dnia Turystyki prawie 70 osobowa grupa o godzinie 8:00 pod opieką nauczycieli wyruszyła na rajd pieszy. Naszym celem były przede wszystkim Groty Mechowskie, czyli jaskinia w miejscowości Mechowo oddalona o 15 km od Wejherowa. Jako pasjonatom geografii udało nam się zapamiętać, że zostały one odkryte w 1818 r. i ich forma jest charakterystyczna dla obszarów krasowych. Jest to największa osobliwość przyrody nieożywionej na Niżu Polskim, a nawet Niżu Europejskim. Największą atrakcją okazała się figurka misia, który jak się go pogłaszcze i przejdzie grotę jeszcze raz, spełnia życzenie.
Następnie udaliśmy się do miejscowości Sławutowo, gdzie odwiedziliśmy osadę, w której mogliśmy poczuć się jak ludzie ze średniowiecza. Przyglądaliśmy się lepieniu garnków, pracy szwaczki, zielarki i przygotowywaniu placków z wody, mąki i soli. Na koniec odbyło się wspólne ognisko z kiełbaskami. Pogoda sprzyjała nam przez całą wycieczkę. Autokarem powróciliśmy z powrotem do szkoły.
Magdalena Szwarc i Katarzyna Słowi klasa 2p LO

Dzień turystyki - grupa piesza Dzień turystyki - grupa piesza Dzień turystyki - grupa piesza Dzień turystyki - grupa piesza pieszyi_22 (84 kB) Dzień turystyki - grupa piesza Dzień turystyki - grupa piesza Dzień turystyki - grupa piesza Dzień turystyki - grupa piesza Dzień turystyki - grupa piesza Dzień turystyki - grupa piesza Dzień turystyki - grupa piesza Dzień turystyki - grupa piesza Dzień turystyki - grupa piesza Dzień turystyki - grupa piesza Dzień turystyki - grupa piesza Dzień turystyki - grupa piesza Dzień turystyki - grupa piesza Dzień turystyki - grupa piesza Dzień turystyki - grupa piesza Dzień turystyki - grupa piesza Dzień turystyki - grupa piesza Dzień turystyki - grupa piesza Dzień turystyki - grupa piesza Dzień turystyki - grupa piesza Dzień turystyki - grupa piesza Dzień turystyki - grupa piesza Dzień turystyki - grupa piesza Dzień turystyki - grupa piesza pieszyi_22 (84 kB)

Grupa kajakowa
Wiosenny dzień turystyki zaczął się dla ekipy kajakarzy bardzo pomyślnie. Mimo niesprzyjających warunków atmosferycznych: 5 stopni temperatura powietrza, temperatura wody odczuwalnie zdecydowanie niższa i mało słońca. Dodatkowym czynnikiem chłodzącym był zimny, zachodni wiatr. Uczniowie drugich klas technikalnych (niektórzy po raz pierwszy) mieli okazję popływać kajakiem i zapoznać się z niespodziankami jakie można spotkać na rzece Redzie. Uczestnicy prezentowali na początku różne techniki spływu: tyłem, bokiem, metodą bączka, a najczęściej metodą „pin ball’a”, czyli obijania się o wszystko co stanie na drodze. Z każdym machnięciem wiosłem szło lepiej i lepiej, a wszystkie załogi kajaków (a było ich aż 24) miały jeden podstawowy cel – wyjść na ląd suchą nogą.
Rzeka Reda na odcinku Wejherowo – Reda wije się jak wąż i jest nasycona powalonymi drzewami i zatopionymi pniami, stąd zanim opuściliśmy granice Wejherowa już 3 kajaki osiągnęły głębokość peryskopową. Trochę to nas zwolniło i zmusiło do krótkiej przerwy na wylanie wody, przebranie się i regenerację sił. Dalej ruszyliśmy doświadczeni i zmotywowani, by nie dać się pokonać nurtowi.
Kiedy już wydawało się, że spokojnie i bez przygód dotrzemy do celu, na naszej drodze pojawiły się liczne nisko zawieszone nad taflą wody gałęzie i zwalone do wody konary drzew. Tutaj także nie obyło się bez kąpieli. Za kulminacyjny moment spływu, można zaliczyć osiągnięcie pełnego zanurzenia i zaklinowania pod zwalonym do wody drzewem jednostki „mistrzów wywrotki”, bo aż 3 razy, tuż przed metą spływu. Tu brawa dla chłopaków za współpracę i umiejętności pracy w grupie.
Za ostatnim zakrętem ukazał nam się Park Miejski w Redzie i to już był koniec wiosłowania. Całą wyprawę podsumować można jako morką, zimną i ekstremalną. Polecamy wszystkim miłośnikom hartowania organizmu i surwiwalu.

Dzień turystyki - grupa kajakowa Dzień turystyki - grupa kajakowa Dzień turystyki - grupa kajakowa Dzień turystyki - grupa kajakowa Dzień turystyki - grupa kajakowa Dzień turystyki - grupa kajakowa Dzień turystyki - grupa kajakowa Dzień turystyki - grupa kajakowa Dzień turystyki - grupa kajakowa Dzień turystyki - grupa kajakowa Dzień turystyki - grupa kajakowa Dzień turystyki - grupa kajakowa Dzień turystyki - grupa kajakowa Dzień turystyki - grupa kajakowa Dzień turystyki - grupa kajakowa Dzień turystyki - grupa kajakowa

monitoring pozycji

Stowarzyszenie Absolwentów i Przyjaciół Zespołu Szkół Samochodowych i Ponadgimnazjalnych nr 4
im. Jakuba Wejhera w Wejherowie, ul. Sobieskiego 344, tel. 58-672-24-15, e-mail: stowarzyszenie-wejhera@wp.pl
www.stowarzyszenie-wejhera.pl; www.stowarzyszenie-wejhera.pl; Copyright by www.szablonszkolny.d4u.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.