Wydarzenia szkolne
dodatkowe informacje
Stowarzyszenie Absolwentów i Przyjaciół „Wejhera” zostało stworzone z myślą o absolwentach szkoły, obecnych i dawnych pracownikach oraz dla każdego, kto zechce zostać naszym przyjacielem. Celem stowarzyszenia jest tworzenie nowoczesnej historii naszej "samochodówki". Chcemy – czerpiąc z wieloletniej przeszłości, stworzyć lepszą przyszłość.

Stowarzyszenie Wejhera działa już kilka lat, w ciągu których nie tylko zorganizowaliśmy spotkania dawno niewidzianych kolegów bądź współpracowników, ale przede wszystkim poprzez doświadczenie, entuzjazm, a także możliwości materialne, wspieraliśmy obecny system edukacyjny. Systematycznie, poprzez organizację lub finansowanie dodatkowych kursów i szkoleń motywujemy młodzież do osiągania lepszych wyników w nauczaniu. Wspieramy szkolenie zawodowe. Jednocześnie ciągle dbamy o budowanie dobrej atmosfery w szkole i kultywowanie tradycji.

Zapraszamy wszystkich chętnych do współpracy. Jednocześnie przypominamy, że wstąpienie w nasze szeregi jest proste. W zakładce "O Stowarzyszeniu" znajduje się deklaracja członkowska, którą po wypełnieniu i wpłaceniu składki należy przesłać na adres stowarzyszenia lub dostarczyć do szkoły

ZAPRASZAMY

25 osobowa grupa uczniów klas I, II i III Fototechnika wraz z opiekunami spotkała się na dworcu PKP w Wejherowie dnia 6 – tego kwietnia 2017 roku, o godzinie 3.00, aby udać się na XX Targi Sprzętu Fotograficznego, Filmowego, Audio – Video oraz Technologii Multimedialnych do Łodzi. Trochę przerażała nas tak wczesna pora, ale dla chcącego nic trudnego! Wyruszyliśmy o godzinie 4.36 z Gdyni, aby o 10.30 przywitać deszczową Łódź. Panujący wśród młodzieży entuzjazm i radość z powodu zmiany klimatu poradziły sobie z panującym chłodem i przelotnym deszczem.
Po zakwaterowaniu się w Schronisku Młodzieżowym wyruszyliśmy z wcześniej umówionym przewodnikiem na zwiedzanie cmentarza Ewangelicko – Augsburskiego. Młodzież zapoznała się ze sztuką sepulkralną XIX wieku panującą pośród bogatych rzemieślników łódzkich. Podziwialiśmy ciekawe grobowce z pięknymi zdobieniami, na przykład kaplicę - mauzoleum, poświęconą pamięci Karola Scheiblera - twórcy wielkiego imperium przemysłowego w Łodzi. Jest ona jednym z największych dzieł architektury cmentarnej na świecie oraz świadectwem bezprecedensowego w skali światowej rozwoju Łodzi w XIX wieku. Przykładami budowli powstałych w zamyśle sztuki sepulkralnej są m.in. rozwiązania przestrzenne cmentarzy łącznie z rodzajami budowli cmentarnych – grobowców.
Po chwili zadumy nastąpił czas posiłku, oczywiście w „Manufakturze”, której widoku nie mogliśmy się doczekać. Kolejnym punktem wycieczki była wystawa fotograficzna: projekt artystyczny niemiecko - rosyjsko - polski w Akademii Humanistyczno – Ekonomicznej pt.: „Zdjęcia narracyjne” Siergieja Kolesnikova, będące wypowiedzią osób niepełnosprawnych ich marzeń i umiejętności przeżywania i tworzenia. Bardzo miłym doznaniem wizualnym był występ grupy tanecznej, studentów kierunku taniec, wykreowanych przez dr Alexandra Azarkevitch'a.
Po dniu pełnym wrażeń udaliśmy się do schroniska na posiłek i wypoczynek, ale chętni wzięli jeszcze udział w plenerze wieczornym, naświetlając matryce na długich czasach.
Kolejny dzień już o 7 rano rozpoczęliśmy plenerem fotograficznym oczywiście dla chętnych rannych ptaszków, a o godzinie 10.45 wykonywaliśmy zdjęcie grupowe pod Halą Expo. Wewnątrz czekał tłum zainteresowanych targami, więc trochę potrwało zanim dostaliśmy się na wystawę sprzętu fotograficznego. Mieliśmy okazję podziwiać zdjęcia reporterskie i studyjne słynnych fotografów z całego świata. Podziwialiśmy studium portretu w wykonaniu Agaty Serge pt.: „ Freckles”. Udało nam się zapoznać z nowinkami technik foto – video. Wykonywaliśmy zdjęcia modelkom w stylu „fashion street” – mającym nogi do samej ziemi…i piękne makijaże. Niektórym z nas udało się zrobić niezbędne zakupy w postaci aparatu fotograficznego, plecaka do sprzętu fotograficznego, filtra, czy ciekawych książek, oczywiście wszystko w korzystnych cenach! Młodzież chętnie korzystała z możliwości zrobienia sobie zdjęć na stanowisku „ Instax'a” lub selfie mirror. Dla chętnych prowadzone były wykłady z photoshopa, lightrooma lub relacje z podróży np.” Maluchem przez świat”, a także wywiady na żywo z fotografami. Każdy znalazł dla siebie coś odpowiedniego.
Dzień pełen wrażeń zleciał szybko, bo o godzinie 17.50 byliśmy już na dworcu PKP Łódź Kaliska. Jednak, jak się okazało prawdziwa przygoda dopiero się zaczęła. Stojąc na peronie usłyszeliśmy, że nasz pociąg jest spóźniony o 20 minut. Kiedy wreszcie podjechał, wsiedliśmy w nasz zarezerwowany wagon nr 13. Rozsiedliśmy się wygodnie, po czym dwie stacje dalej usłyszeliśmy przez głośniki, że pasażerowie z wagonu trzynastego proszeni są o przejście do innych i zajęcie wolnych miejsc. Okazało się, że zepsuły się hamulce i trzeba było ten wagon odczepić. Cała akcja trwała godzinę na stacji Włocławek, co dawało w sumie 80 minut opóźnienia. Panowie konduktorzy byli bardzo przejęci całą sytuacją, ale naszej młodzieży pozwoliło to przebywać ze sobą dłużej i zdobyć nowe doświadczenie. W rezultacie pociąg nadrobił trochę strat i przybył do Gdyni z nieco ponad godzinnym opóźnieniem. Dotarliśmy do Wejherowa o godzinie 2.10 i z utęsknieniem udaliśmy się do naszych domów!

Międzynarodowe Targi Foto-Video Międzynarodowe Targi Foto-Video Międzynarodowe Targi Foto-Video Międzynarodowe Targi Foto-Video Międzynarodowe Targi Foto-Video Międzynarodowe Targi Foto-Video Międzynarodowe Targi Foto-Video Międzynarodowe Targi Foto-Video Międzynarodowe Targi Foto-Video Międzynarodowe Targi Foto-Video Międzynarodowe Targi Foto-Video Międzynarodowe Targi Foto-Video Międzynarodowe Targi Foto-Video Międzynarodowe Targi Foto-Video Międzynarodowe Targi Foto-Video Międzynarodowe Targi Foto-Video Międzynarodowe Targi Foto-Video Międzynarodowe Targi Foto-Video Międzynarodowe Targi Foto-Video Międzynarodowe Targi Foto-Video Międzynarodowe Targi Foto-Video Międzynarodowe Targi Foto-Video

monitoring pozycji

Stowarzyszenie Absolwentów i Przyjaciół Zespołu Szkół Samochodowych i Ponadgimnazjalnych nr 4
im. Jakuba Wejhera w Wejherowie, ul. Sobieskiego 344, tel. 58-672-24-15, e-mail: stowarzyszenie-wejhera@wp.pl
Copyright by www.szablonszkolny.d4u.pl. Wszystkie prawa zastrzeżone.