Wydarzenia szkolne
dodatkowe informacje
Stowarzyszenie Absolwentów i Przyjaciół „Wejhera” zostało stworzone z myślą o absolwentach szkoły, obecnych i dawnych pracownikach oraz dla każdego, kto zechce zostać naszym przyjacielem. Celem stowarzyszenia jest tworzenie nowoczesnej historii naszej "samochodówki". Chcemy – czerpiąc z wieloletniej przeszłości, stworzyć lepszą przyszłość.

Stowarzyszenie Wejhera działa już kilka lat, w ciągu których nie tylko zorganizowaliśmy spotkania dawno niewidzianych kolegów bądź współpracowników, ale przede wszystkim poprzez doświadczenie, entuzjazm, a także możliwości materialne, wspieraliśmy obecny system edukacyjny. Systematycznie, poprzez organizację lub finansowanie dodatkowych kursów i szkoleń motywujemy młodzież do osiągania lepszych wyników w nauczaniu. Wspieramy szkolenie zawodowe. Jednocześnie ciągle dbamy o budowanie dobrej atmosfery w szkole i kultywowanie tradycji.

Zapraszamy wszystkich chętnych do współpracy. Jednocześnie przypominamy, że wstąpienie w nasze szeregi jest proste. W zakładce "O Stowarzyszeniu" znajduje się deklaracja członkowska, którą po wypełnieniu i wpłaceniu składki należy przesłać na adres stowarzyszenia lub dostarczyć do szkoły

ZAPRASZAMY

13 edycja Słonecznego Dnia Turystyki. Temat: Jeziorami, górami, dolinami i lasami. Jesienna edycja DT to słońce, ciepło, ożywczy wiaterek, czyli nie może być piękniej. Z zaplanowanych trzech grup w trasę ruszyły dwie: rowery, grupa piesza, grupa kajakowa popłynie w przyszłym tygodniu, czekając na deszcz; Temat przewodni tegorocznego DT skierował nas, m.in. do: Jeziora Wygoda, Wyspowo, Pełcznica, Krypko, Borowo, Bieszkowice, Zawiat......, do lasów, rezerwatów,zagajników i ... poczytajcie i pooglądajcie w sprawozdaniach uczestników:

dzien_turystyki_07 (136 kB)

RELACJA GRUPY ROWEROWEJ

W dniu 29.09.2017 r. (piątek) odbył się Dzień Turystyki. W tym dniu uczestniczyły dwie grupy: grupa piesza oraz grupa rowerowa. Wycieczka rowerowa była zorganizowana przez opiekunów: Jacka Brzezińskiego, Annę Guziuk oraz Krzysztofa Kaczmarka. Celem wycieczki było poznanie ciekawych miejsc pod względem przyrodniczym i krajobrazowym. Trasa wycieczki liczyła około 40 km i wiodła przez okoliczne wsie i lasy. Wyjazd ze szkoły ZSP4 w Wejherowie rozpoczął się o godzinie 9:00. Rowerami ruszyliśmy w głąb Wejherowskich Kalwarii. Następnie dojechaliśmy do Rezerwatu przyrody „Lewice”. Rezerwat jest położony w granicach obszaru Natura oraz Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego. Teren na którym znajduje się rezerwat jest własnością Skarbu Państwa, w zarządzie Nadleśnictwa Gdańsk. Większość uczestników wycieczki jechała tu po raz pierwszy. Po chwili wypoczynku ruszyliśmy w dalszą podróż. Droga biegnie przez las, następnie wśród malowniczych pól. Wkrótce dojechaliśmy do Rezerwatu Wodnego „Pełcznica”. Rezerwat wodny Pełcznica obejmuje jeziora Pełsznik, Krypko i Wygoda. Rezerwat ten jest jednym z najcenniejszych obiektów na terenie gminy Wejherowo. Następnie jechaliśmy wzdłuż jeziora Rebówko. Wszystko, co nas otaczało, okazało się bardzo ciekawe. Drzewa, kwiaty, owady, na co dzień nie przyciągające naszej uwagi, stały się teraz interesujące. Z dala od hałasu, z radością słuchali śpiewu ptaków i pukania dzięcioła. Po kolejnym odpoczynku ruszyliśmy w kierunku jeziora Bieszkowice. Wracając mijaliśmy śródleśne jezioro Borowo północnego krańca Pojezierza Kaszubskiego. Wyjazd rowerowy zakończył się o godzinie 14.00. Pogoda bardzo nam dopisała, był piękny i słoneczny dzień. Wycieczka była bardzo ciekawa i pouczająca.

RELACJA GRUPY PIESZEJ

W naszej szkole już od 5 lat obchodzimy Światowy Dzień Turystyki (27 września). W tym roku zorganizowaliśmy dwa rajdy równolegle: pieszy i rowerowy. Był to już 13 rajd organizowany w naszej szkole, gdyż tego typu imprezę organizujemy również wiosną. Tym razem powędrowaliśmy na południe od Wejherowa. Po uroczystym rozpoczęciu Szkolnego Dnia Turystyki 44 uczniów z klas Ib, Ie, IIe i IIp wraz z 4 nauczycielkami śmiało ruszyło w kierunku czarnego szlaku (Zagórskiej Strugi), który ciągnie się aż do Gdyni. Na wysokości wejherowskiego cmentarza weszliśmy do lasu, aby zgodnie ze szlakiem dotrzeć do jeziora Wyspowo. Po drodze wspięliśmy się na wiele dość stromych wzgórz morenowych. Jeziora nie można obejść dookoła ze względu na zabudowania letniskowe. Po krótkim odpoczynku ruszyliśmy dalej w stronę osady Młynki, w pobliżu której spotkaliśmy się z grupą rowerową. Około godziny 14.30 zakończyliśmy rajd w wejherowskim parku im. Majkowskiego. Przeszliśmy rekordową liczbę 27 kilometrów i to w szybkim tempie 6 i pół godziny.
„13-tka” nie przyniosła nam na całe szczęście pecha. Aczkolwiek zdarzyły się sytuacje inne niż dotychczas np. poszukiwanie zagubionego telefonu, który jak się okazało w ogóle się nie zgubił, albo chęć opuszczenia rajdu w połowie trasy przez kilku uczniów.
Wiosenny rajd postaramy się zrobić krótszy i z ogniskiem. Już dzisiaj serdecznie zapraszamy. .

Jesienny Szkolny Dzień Turystyki - 2017 Jesienny Szkolny Dzień Turystyki - 2017 Jesienny Szkolny Dzień Turystyki - 2017 Jesienny Szkolny Dzień Turystyki - 2017 Jesienny Szkolny Dzień Turystyki - 2017 Jesienny Szkolny Dzień Turystyki - 2017 Jesienny Szkolny Dzień Turystyki - 2017 Jesienny Szkolny Dzień Turystyki - 2017 Jesienny Szkolny Dzień Turystyki - 2017 Jesienny Szkolny Dzień Turystyki - 2017 Jesienny Szkolny Dzień Turystyki - 2017 Jesienny Szkolny Dzień Turystyki - 2017

monitoring pozycji

Stowarzyszenie Absolwentów i Przyjaciół Zespołu Szkół Samochodowych i Ponadgimnazjalnych nr 4
im. Jakuba Wejhera w Wejherowie, ul. Sobieskiego 344, tel. 58-672-24-15, e-mail: stowarzyszenie-wejhera@wp.pl
Copyright by www.szablonszkolny.d4u.pl. Wszystkie prawa zastrzeżone.